Navigation

Debatemner

Besøgende

· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 120
· Nyeste bruger: Wolf

Log ind

Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Se indlæg

Udskriv debat
Ny CBX 1000
Ulrik
Jeg har fået denne besked af Kurt, nu er den lagt på forum

Hej alle sammen!

Jeg har for nylig købt en CBX fra 1982 med 9000 km på klokken som ikke har været startet i rigtig mange år. Cyklen har været opbevaret i et tørt opvarmet lokale. Har lige købt et nyt Varta batteri men tør ikke tørne motoren med starteren, før jeg har fået et godt råd af en mere erfaren mekaniker. Jeg tænker at stempelringe og cylindrevæge er knastørre og er bange for at rive cylindrene ved tørning af motoren. Er det en god ide at fjerne tændrørene og sprøjte lidt olie eller VD 40 ned i hver cylinder og sætte den i gear og tørne motoren forsigtigt ved at dreje på baghjulet. Eller er der en helt anden måde at gøre tingene på.

Er der nogen som ved hvor man kan købe et sæt originale side sadeltasker til samme cykel 1982. Gerne med hardvære - stativ, ombygning af blinklygter

mvh Kurt
Redigeret af Ulrik d. 20-06-2017 19:44
Ulrik Angry

klaus stege
Hej Kurt

Originale sidetasker til Prolink: det er ikke ligefrem fordi de ligger og flyder alle vegne, ses næsten aldrig på ebay.

Prøv at sende en føler ud til Berd-Sixcenter.nl, han er ikke billig, men ærlig.....

Sidetaskerne til en Silverwing GL 500 og 650 er så godt som identiske, har set dem monteret med godt resultat.

Den store forskel er, at de er til at skaffe for menneskepenge...

For 6 år siden stod et komplet og originalt sæt med bæringer og alt mig i 12000,-

De er garanteret ikke faldet i pris, men det ser dæle'me godt ud

Held og lykke med projektet.

Klaus Stege

mcklaus@mail.dk
Kurt
Hej Klaus
Tak for information. Jeg må åbenbart lide af den samme sygdom som dig. Der er kun de originale sadeltasker der dur i min verden. Så må de koste det de kan erhverves for.

Kurt Munthe
Redigeret af Kurt d. 22-06-2017 15:08

Niels P
Man kan ikke være sikre på at der ikke er en stempelring der hænger fast,men hvis du skruer dine tændrør ud ,og sætter den i blød i en tynd olie,og der efter skruer et af dækslerne på enden af krumtappen af ,så kan du tørne din motor med en nøgle, så kan du mærke om den går træg, hvis der er det mindste hård modstand skal du stoppe da det kan være en ventil der hænger,det er ikke særlig sandsynligt at der er problemer så gå du bare i gang med opgaven,Grin

Spring til debat:
Siden dannet på: 0.02 sekunder
1,602,563 Unikke besøg