Navigation

Debatemner

Besøgende

· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 120
· Nyeste bruger: Wolf

Log ind

Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Se indlæg

Udskriv debat
Starter til 81'er
joachim
Hej herinde,

Jeg er i den uheldige situation af min starter er stået af, eller det tyder det på, den har ivert fald ikke kraft nok til at dreje motoren, selv om at batteriet er ladt helt op.

Men det betyder jeg er på udkig efter en ny/brugt der virker. Nogen der har noget på lager til en fornuftig pris??

MVH
Joachim

Ivan
Hej Joachim.
Du ku jo prøve at skille starteren ad. Måske nye kul, eller en rengøring for kulstøv er nok. Har du tjekket kabelforbindelsen fra staterrelæ til startermotor for ir?
Redigeret af Ivan d. 04-09-2017 07:23
SIXhilsen: IvanSmileCoolGrin

joachim
Hej ivan,
Tak for tilbagemeldingen, har haft skilt den af, og renset lidt rundt og rettet på kul. Når man sætter strøm til så skal man lige med hånden starte den og så snore den fint, men når man så sætter den i motoren så der ikke power nok til at få motoren med rundt.

Ivan
Har du renset mellumrummene på ankeret? Der må ikke være kulstøv der. Hvis ankeret er belagt med kulstøv, kan du slibe/rengøre det forsigtigt med smergellærred. Hjælper det ikke , så må du på jagt efter en anden starter.
SIXhilsen: IvanSmileCoolGrin

Wolf
Bliver ledningsforbindelsen til starteren varm? Hvis den gør den, kunne det tyde på dårlig forbindelse. Prøv evt. at by-pass ved at bruge et starterkabel af god kvalitet.
Men som Ivan skriver, så kræver den nok en "Fransk vask og strygning", da det ikke er meningen, at du skal "løbe den i gang" først :-)
Redigeret af Wolf d. 12-09-2017 18:14

joachim
Der er ikke andet for den lige må afmonteres igen, hvis jeg kan spare de penge for en ny så vil jeg med glæde gøre det lidt ekstra grundigt. Kan jo heller ikke skade at lære sin cykel lidt bedre at kende :-)
Tak for tipsene.

Spring til debat:
Siden dannet på: 0.02 sekunder
1,602,583 Unikke besøg